Mediatiedote 14.11.2022

Selkäliiton järjestöpäivät ja syyskokous pidettiin 12.–13. marraskuuta Tampereella. Sunnuntain syyskokouksessa liiton hallitukseen valittiin jäseniä erovuoroisten tilalle. Kokousisäntänä toimi 30-vuotista taivaltaan juhlistanut Tampereen Seudun Selkäyhdistys.

Sunnuntaina 13.11.2022 pidetyssä syyskokouksessa Selkäliiton hallitukseen valittiin uusina jäseninä vuosille 2023–2024 Kaarina Frosterus (Turun Seudun Selkäyhdistys), Sinikka Kilpikoski (Keski-Suomen Selkäyhdistys) ja Aino Ranta (Vaasan Selkäyhdistys). Jatkokaudelle erovuoroisista valittiin uudelleen Leila Tarna (Pääkaupunkiseudun Selkäyhdistykset) ja Kari Rantavalli (Satakunnan Selkäyhdistys).

Kaksivuotiskauttaan Selkäliiton hallituksessa ensi vuonna jatkavat Arvo Autio (Tampereen Seudun Selkäyhdistys), Sirpa Heikkinen (Kymenlaakson Selkäyhdistys), Olli Kyläkangas (Tyrvään Seudun Selkäyhdistys), Jan-Erik Nikkola (Kyrönmaan Selkäyhdistys) ja Marjatta Savolainen (Pohjois-Karjalan Selkäyhdistys).

Selkäliiton järjestöpäivät ja syyskokous pidettiin hybridikokouksena. Tilaisuudessa oli paikan päällä ja etänä yhteensä 30 osallistujaa.

– Järjestöpäivien aikana haettiin ratkaisuja, miten paikalliset selkäyhdistykset voisivat vahvistaa elinvoimaisuuttaan ja vastata haastaviin toimintaympäristön muutoksiin. Syyskokouksessa käsitellyn toimintasuunnitelman tärkeimpänä kohtana kokousedustajien mielestä oli edelleen hyvän alun saanut verkkovertaistukihankkeen jatkuminen, Selkäliiton puheenjohtaja Marjo Rinne kertoo kokoustunnelmista.

Ryhmäkuva syyskokouksessa Selkäliiton hallituksen valituista.
Selkäliiton hallitukseen uusiksi jäseniksi vuosille 2023-2024 valittiin Kari Rantavalli (vas.), Leila Tarna, Aino Ranta, Sinikka Kilpikoski ja Kaarina Frosterus.

Pyöreitä merkkivuosia paikallisissa selkäyhdistyksissä

Kokousisäntänä toiminut Tampereen Seudun Selkäyhdistys vietti 30-vuotisjuhlaansa lauantai-iltana ja palkitsi ansioituneita vapaaehtoisia. Vireä yhdistys toimii Pirkanmaan alueella niin selkäoireisten tukena kuin selkäongelmien ennaltaehkäisemiseksi. Selkäyhdistys järjestää liikuntatoimintaa, yleisöluentoja, tapahtumia ja retkiä sekä vertaistukea.

30-vuotisjuhliaan viettävät tänä vuonna myös Kanta-Hämeen Selkäyhdistys, Pohjois-Karjalan Selkäyhdistys ja Vakka-Suomen Selkäyhdistys.

toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio, puh. 040 730 2150, kirsi.toyryla@selkaliitto.fi