Mediatiedote 13.4.2024

Selkäliiton Selkäpatsas ansiokkaasta toiminnasta selkäterveyden hyväksi on myönnetty työterveyshuollon erikoislääkäri Merja Rossille. Tunnustus luovutettiin Rossille Selkäliiton järjestöpäivässä lauantaina 13.4.2024 Helsingissä.

– Merja Rossi on toiminut Selkäliiton asiantuntijaryhmän jäsenenä vuodesta 2010. Hän on tuonut omalta osaltaan työterveyshuollon näkökulmaa liiton toimintaan sekä toiminut selkäneuvonnan asiantuntijan tukena selkäneuvonnoissa ja lukuisissa artikkeleissa sekä luennoinut Selkäliiton tilaisuuksissa, toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio kertoo Rossin ansioista.

– Lämpimät kiitokseni tunnustuksesta! Olen siitä erittäin otettu. Selkäterveys, liikunta ja tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoito on aina ollut lähellä sydäntäni. Toimiminen Selkäliiton yhtenä asiantuntijana on näin ollen ollutkin erittäin mielekäs ja antoisa osa työuraani, Merja Rossi iloitsee.

Merja Rossi on valmistunut lääkäriksi vuonna 1997 ja työterveyshuollon erikoislääkäriksi vuonna 2011. Hänelle on kertynyt laaja kokemus yleislääketieteen ja työterveyshuollon osa-alueilta. Rossi työskentelee tällä hetkellä vastaavana työterveyslääkärinä Eduskunnassa. Aiemmin hän on työskennellyt lääkärinä Muhoksen terveyskeskuksessa sekä työterveyslääkärinä Helsingin kaupungin työterveyshuollossa ja Lääkärikeskus Aavassa.

Selkäliiton Selkäpatsas-tunnustuspalkinto myönnetään henkilölle, joka on toiminut ansiokkaasti selkäterveyden hyväksi. Rossin saama palkinto on järjestyksessään kahdeksas.

Selkäpatsas-tunnustus luovutettiin työterveyshuollon erikoislääkäri Merja Rossille Selkäliiton järjestöpäivässä 13.4.2024.

toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio, puh. 040 730 2150, kirsi.toyryla@selkaliitto.fi