Selkämessuilta hyvää oloa Keski-Suomeen

Tiedote 30.3.2017

Keski-Suomen Selkäyhdistys järjestää Selkämessut torstaina 6. huhtikuuta kello 15-19.45 Jyväskylän kaupunginkirjaston Minnansalissa (Vapaudenkatu 39-41). Messujen teemana on Hyvää oloa Keski-Suomeen.

Selkämessujen ohjelmassa on useita asiantuntijoiden ja yhdistysten puheenvuoroja. Päivän päättää paneelikeskustelu, johon sote-asiantuntijoiden lisäksi osallistuu eri puolueiden edustajia. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Ohjelma

• klo 15.00 Tervetulotoivotus, Keski-Suomen Selkäyhdistyksen pj Sinikka Kilpikoski
  • klo 15.10 Kuinka kolmannen sektorin yhdistykset tarjoavat hyvää oloa Keski-Suomeen, eri yhdistysten edustajat
  • klo 15.30 Tauko
  • klo 16.00 Hyvää oloa kivun keskellä, psykologi Anne-Mari Nurminen ja hyvinvointivalmentaja Kaisa Wallinheimo
  • klo 17.00 Tauko
  • klo 17.30 Miten sote tuo hyvää oloa Keski-Suomeen, johtava ylilääkäri Mika Pekkonen
  • klo 18.00 Miten sote tuo hyvää oloa Keski-Suomeen, Sote-kuntayhtymän johtaja Mikael Palola
  • klo 18.30 Paneelikeskustelu ja yleisön kysymyksiä panelisteille: Mika Pekkonen, Susanna Antikainen, Raija Malmivaara, Mikael Palola ja eri puolueiden edustajat
  • klo 19.45 Tilaisuus päättyy

- Hyvää oloa Keski-Suomeen -tilaisuuden tavoitteena on esitellä kolmannen sektorin yhdistysten toimintaa ja välittää tietoa siitä, miten ne tuovat hyvää oloa Keski-Suomeen, kertoo Keski-Suomen Selkäyhdistyksen puheenjohtaja Sinikka Kilpikoski.

- Asiantuntijoiden puheenvuoroilta odotamme selvitystä siitä, miten sote-uudistuksessa tullaan huomioimaan kolmannen sektorin toimijat ja pienet kuntoutuspalveluiden tuottajat. Lisäksi toivomme, että puolueiden edustajat kertovat, miten kyseiset toimijat otetaan huomioon päätösten teossa, Kilpikoski jatkaa.

Selkämessut järjestetään Jyväskylässä jo neljännen kerran. Tapahtuma on Kilpikosken mukaan ollut aina vetovoimainen asiantuntijaluentojen ja monipuolisten näytteilleasettajien johdosta.

Lisätiedot medialle:
Keski-Suomen Selkäyhdistys, puheenjohtaja Sinikka Kilpikoski, puh. 0400 242 481 tai sinikka.kilpikoski(a)kolumbus.fi
Yhdistyksen kotisivut www.keskisuomenselka.com

Keski-Suomen Selkäyhdistys ry on perustettu vuonna 1993 Jyväskylässä ja sen toiminta-alueena on koko Keski-Suomen maakunta. Yhdistyksen tavoitteena on tukea, auttaa ja neuvoa selkäongelmista kärsiviä henkilöitä sekä toimia selkäongelmien ehkäisemiseksi ja kuntouttamiseksi. Selkäyhdistys tarjoaa jäsenilleen ohjattua liikuntaa, vertaistukea sekä luento- ja virkistystilaisuuksia. Keski-Suomen Selkäyhdistys on Selkäliiton jäsenyhdistys.

Selkäliitto on kansanterveys-, liikunta- ja vammaisjärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia. Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta. Selkäliittoon kuuluu 32 selkäyhdistystä, joissa on noin 9 500 henkilöjäsentä. Tietoa selästä ja vinkkejä selän itsehoitoon on saatavilla Selkäliiton verkkopalvelussa Selkäkanava.fi. Selkäliiton tämän vuoden teema on Tosimiehen selkätreeni.