Selkäliitto mukana Work goes happy -tapahtumassa

Mediatiedote 6.3.2017

Selkäliitto on mukana Work goes happy -työhyvinvointitapahtumassa torstaina 9.3. Helsingin Wanhassa Satamassa. Liiton asiantuntijat antavat tapahtumassa selkäneuvontaa, jakavat tietoa selän terveydestä ja antavat ohjeita selän itsehoitoon. Asiantuntijat ovat tavattavissa osastolla B11 kello 9-17. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Selkäliitto pitää tapahtumassa myös kaksi viiden minuutin taukojumppaa. Ensimmäinen taukojumppatuokio on päälavalla A-salissa kello 12.05 ja toinen D-salissa kello 14.15.

Ota tauko tavaksi

Tauot ovat tärkeitä sekä vireystilan että työtehon säilyttämiseksi. Tauolla liikkuminen lisää lihasten ja aivojen verenkiertoa sekä edistää selän välilevyjen aineenvaihduntaa. Tauottamalla työtä voi esimerkiksi vähentää istumiseen liittyviä terveysriskejä. Yleinen suositus on, että tuolista noustaan ylös puolen tunnin välein.

- Pienetkin tauot tekevät hyvää niin terveelle kuin oireilevalle selälle. Tauon aikana voi kävellä, nauttia pystykahvit, venytellä tai tehdä taukojumpan, selkäneuvonnan koordinaattori Maria Sihvola Selkäliitosta vinkkaa.

Unohtuiko taukojumppa? Tilaa maksuton taukojumppamuistutus

Selkäliitto tarjoaa ilmaisen taukomuistutuksen jumppaohjeineen. Muistutus tulee sähköpostiin ja siinä on linkki päivittäin vaihtuvaan jumppaohjeeseen. Muistutus lähetetään kerran päivässä maanantaista perjantaihin.

Jumppaohjeet ovat pääosin videoita, mukana on myös kuvallisia ohjeita. Suosituin Selkäliiton jumppavideoista on Jumppakissan taukojumppa, jota on katsottu jo noin 170 000 kertaa.

Maksuttoman taukojumppamuistutuksen voi tilata Selkäliiton Selkäkanavalta.

selkäneuvonnan koordinaattori Maria Sihvola, puh. 050 465 7884, maria.sihvola(a)selkaliitto.fi
järjestö- ja liikuntatoiminnan koordinaattori Hanna Kääriäinen, puh. 040 553 1941, hanna.kaariainen(a)selkaliitto.fi

Facebook: Selkäkanava

Selkäliitto on kansanterveys-, liikunta- ja vammaisjärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia. Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta. Selkäliittoon kuuluu 32 selkäyhdistystä, joissa on noin 9 500 henkilöjäsentä. Selkäyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea sekä luento- ja virkistystilaisuuksia. Tietoa selästä ja vinkkejä selän itsehoitoon on saatavilla Selkäliiton verkkopalvelussa Selkäkanava.fi. Selkäliiton tämän vuoden teema on Tosimiehen selkätreeni.