Selkäliitto koolla Turussa 19.–20.11.

Mediatiedote 14.11.2016

Selkäliitto pitää tulevana viikonloppuna 19.–20. marraskuuta Turussa järjestöpäivät ja syyskokouksen. Kokousisäntänä toimii Turun Seudun Selkäyhdistys, joka on toiminut selän terveyden hyväksi Turun alueella jo 32 vuotta. Yhdistys tarjoaa muun muassa liikunta- ja virkistystoimintaa sekä vertaistukea. Jäseniä yhdistyksessä on noin 550.

Selkäliiton järjestöpäiville ja syyskokoukseen odotetaan osallistujia 15 paikallisesta selkäyhdistyksestä. Kokousväen viikonlopun ohjelmassa on mukana tutustuminen Turun TULE-tietokeskukseen. TULE-tietokeskus tarjoaa ohjausta ja neuvontaa tuki- ja liikuntaelinten eli tule-sairauksien ennaltaehkäisyyn sekä omaehtoiseen hoitoon ja kuntoutukseen. TULE-tietokeskus on neljän Turun seudun tule-yhdistyksen kumppanuushanke, jota hallinnoi Turun Seudun Selkäyhdistys. Hanketta rahoittaa Raha-automaattiyhdistys (RAY). Keskus tekee monipuolisesti yhteistyötä muun muassa Turun kaupungin, eri oppilaitosten sekä yksityisten ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. TULE-tietokeskus sijaitsee Turun keskustassa osoitteessa Yliopistonkatu 19.

- TULE-tietokeskuksen toiminnan tavoitteena on kartuttaa yksilön tietoja tuki- ja liikuntaelimistön hyvinvoinnista sekä auttaa omaksumaan tule-terveyttä tukevia asenteita ja toimintatapoja. Tietokeskuksen järjestämä toiminta ja kaikki sen palvelut ovat asiakkaalle maksuttomia. Keskuksessa tapahtuvan ohjauksen lisäksi jalkautumalla eri tapahtumiin on tämän vuoden aikana tavoitettu jo yli 5 000 ihmistä, Turun Seudun Selkäyhdistyksen puheenjohtaja Pirkko Heino kertoo.

Median edustajat ovat tervetulleita tutustumaan TULE-tietokeskuksen toimintaan sunnuntaina 20.11. kello 8.30-10.00. Samalla on mahdollisuus tavata ja haastatella Turun Seudun Selkäyhdistyksen puheenjohtajaa ja TULE-tietokeskuksen työntekijöitä.

Turun Seudun Selkäyhdistys, puheenjohtaja Pirkko Heino, puh. 0400 600 906
Turun TULE-tietokeskus, projektivastaava Terhi Pihlajaniemi, puh. 044 700 5066