Selkäliitto koolla Tampereella 11.–12.11. – Tampereen Seudun Selkäyhdistys on edistänyt selkäterveyttä Pirkanmaalla jo 25 vuoden ajan

Mediatiedote 7.11.2017

Selkäliitto kokoontuu 11.–12. marraskuuta järjestöpäiville ja syyskokoukseen Tampereelle. Paikalle odotetaan osallistujia 18 selkäyhdistyksestä eri puolilta maata.

Kokousisäntänä toimii Tampereen Seudun Selkäyhdistys, joka juhlistaa lauantaina 11. marraskuuta yhdistyksen 25-vuotista taivalta. Aktiivinen yhdistys toimii Pirkanmaan alueella niin selkäoireisten tukena kuin selkäongelmien ennaltaehkäisemiseksi. Jäseniä yhdistyksessä on noin 600.

- Yhdistyksemme ydintoimintaa ovat jo 25 vuoden ajan olleet yleisöluennot ja liikuntatoiminta. Meillä toimii tällä hetkellä yli 20 liikuntaryhmää ja niissä liikkuu viikoittain noin 300 ihmistä. Maksuttomien luentojen lisäksi järjestämme erilaisia retkiä ja tapahtumia sekä tarjoamme vertaistukea arjessa selviytymiseen, Tampereen Seudun Selkäyhdistyksen puheenjohtaja Arvo Autio kertoo.

- Kiitän jäseniämme, vapaaehtoisiamme ja yhteistyökumppaneitamme yhteisistä vuosista. Lisäksi toivotan kaikki selkänsä hyvinvoinnista kiinnostuneet ikään katsomatta tervetulleeksi mukaan iloiseen joukkoomme, Arvo Autio jatkaa.

Tampereen Seudun Selkäyhdistys ry, puheenjohtaja Arvo Autio, puh. 040 593 1146
Selkäliitto ry, toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio, puh. 040 730 2150

Selkäliitto on kansanterveys-, liikunta- ja vammaisjärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia. Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta. Selkäliittoon kuuluu 32 selkäyhdistystä, joissa on noin 9 500 henkilöjäsentä. Selkäyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea sekä luento- ja virkistystilaisuuksia. Tietoa selästä ja vinkkejä selän itsehoitoon on saatavilla Selkäliiton verkkopalvelussa Selkäkanava.fi. Selkäliiton tämän vuoden teema on Tosimiehen selkätreeni.

Tampereen Seudun Selkäyhdistys on vuonna 1992 perustettu Selkäliiton jäsenyhdistys, joka toimii selän terveyden hyväksi Pirkanmaan alueella. Yhdistys järjestää liikuntatoimintaa, yleisöluentoja, tapahtumia ja retkiä sekä tarjoaa vertaistukea selkäoireisille. Lisätietoa yhdistyksen toiminnasta: www.tamselka.fi.