Selkäliitto kokousti Turussa – uusia jäseniä liiton hallitukseen

Mediatiedote 21.11.2016

Selkäliitto piti viikonloppuna järjestöpäivät ja syyskokouksen Turussa. Paikalla oli edustajia 18 selkäyhdistyksestä eri puolilta Suomea. Syyskokouksessa valittiin kolme uutta jäsentä Selkäliiton hallitukseen.

Sunnuntaina 20. marraskuuta pidetyssä syyskokouksessa Selkäliiton hallituksen uusiksi jäseniksi vuosille 2017–2018 valittiin Pirjo Karlsson Heinolasta, Leena Kämppi Mikkelistä ja Hanna-Maaria Tumelius Helsingistä. Jatkokaudelle erovuoroisista valittiin uudelleen Sirpa Heikkinen Kouvolasta ja Kimmo Rundström Oulusta.

Selkäliiton hallituksessa kauttaan vuonna 2017 jatkavat Kaarina Frosterus Turusta, Sinikka Kilpikoski Jyväskylästä, Sirpa Moilanen Joensuusta ja Eira Mäkitalo Sastamalasta. Lisäksi yhdeksi kaudeksi vuodelle 2017 hallitukseen valittiin jatkamaan Kaija-Liisa Lohivuo Porista. Selkäliiton puheenjohtajana kauttaan jatkaa Marjo Rinne Tampereelta.

Selkäliiton järjestöpäivillä vieraillut turkulainen kansanedustaja Annika Saarikko kävi kertomassa kokousväelle sote-uudistuksesta. Saarikko painotti puheessaan erityisesti kuntoutuksen kehittämistä sekä ennaltaehkäisyn merkitystä. Hänen mukaansa Suomi olisi erinäköinen ilman järjestöjä. Järjestöt tekevät tärkeää työtä tarjoamalla tietoa, neuvontaa ja vertaistukea. Selkäliiton ja muiden sosiaali- ja terveysjärjestöjen toiminnan mahdollistaa Suomen ainutlaatuinen rahapelijärjestelmä.

Syyskokouksen yhteydessä Selkäliiton hallituksen varapuheenjohtajalle, Mikkelin Seudun Selkäyhdistyksen puheenjohtajalle Valto Aholaiselle luovutettiin SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry:n hopeinen ansiomerkki. Aholainen palkittiin ansiokkaasta työstä hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi.

Selkäliitto ry, toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio, puh. 040 730 2150, kirsi.toyryla(a)selkaliitto.fi